Internet Explorer 8.0, vilket skämt!

Installerade Internet Explorer 8.0 i lördags. Det visade sig att det var ganska dumt gjort...
Använde datorn igårkväll, och den fungerade hur fint och trevligt som helst, men så när jag imorse hade bråttom och skulle skriva ut ett dokument, så fungerade inte datorn..... Datorn gick igång som vanligt, och jag såg Windows XP bilden som alltid kommer upp, men då man sedan skall komma fram till sidan där man ska logga in användare så blev min datorskärm istället alldeles svart...
(Det konstiga var att det inte bara var den stationära datorn utan även laptopen, som jag för övrigt inte rört på typ 2 veckor).
Vad gör man då?? :S
Jo, man får panik, tror att man har fått virus, startar om datorn och inser att problemet kvarstår.
Nu var jag dessutom för sen till bussen, så jag behövde skynda sig till busshållplatsen för att hinna med, och så hade jag blivit onödigt svettig redan tidigt på morgonen.
Sedan spenderade jag en ängslig dag i skolan, bara tänkandes på datorn, som jag trodde hade ett virus, medan jag gick runt som i en dimma, bara för att sen inse att jag inte hann hem efter skolan, utan direkt måste åka till handledarutbildningen. (Ni vet den där utbildningen man måste gå för att få börja övningsköra).
Där satt jag då i ytterligare 3½ timma innan jag äntligen fick åka hem till datorn.
Jag hade förtvivlat hoppats hela dan att det bara var något litet fel på datorn på morgonen. Men nej.
Samma sak händer igen, så jag tryckde på F8, efter det att jag omstartat datorn, typ 11 gånger.
Så klickade jag mig fram till att datorn skall starta med de senaste fungerande inställningarna, detta gjorde jag på två datorer samtidigt, (den stationära och laptopen).
Ångesten då jag insåg att alla viktiga skoldokument ligger bara på den stationära datorn, okopierade.
Shit, tänkte jag, det kan inte vara sant. Det var 4 dagars hårt pluggande som försvann, "In the blink of an eye".
Inte roligt, kan jag försäkra er om....
Sedan inser jag att det inte började skita sig förrän jag hade installerat Internet Explorer 8.0.
Men det hade jag ju bara gjort på den stationära, trodde jag. Visade sig att pappa lånat laptopen och uppgraderat till Internet Explorer 8.0 där också. Det var därför allt sket sig.
Så jag väntade ut startprocessen på båda datorerna, så nu fungerar de båda två.
Det är höjden av lycka!!!! Datorerna fungerar! <3
Så nu ska jag, medan jag fortfarande befinner mig i glädjeruset, göra lite mer av skolarbetet.
Hoppas att er dag har varit bättre än min....

Amanda

Kommentarer
Postat av: Charlie

För mig blev internet bättre med explorer 8.0, men stackars dig som bara fick lagg på allt. D:

2009-05-27 @ 20:22:22
URL: http://charlie91mobb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0