Tjejmiddag

Hade Charlie, Sarah och Milla över på middag igår. Det var supermysigt!
Jag skulle stå för middagen, och jag hade tänkt att bjuda på klyftpotatis i olja och kryddor, grillad flintastek marinerad i grillkrydda, en fräsch sommarsallad med avocado, jordgubbar och fetaost, sås och en efterrätt bestående av persiko cheesecake.
Så 1½ timma innan tjejerna ska komma bestämmer jag mig för att jag ska baka en kladdkaka. Så jag gjorde min kladdkaka, men jag smälte ned lite mörk hallonchoklad i den!!! Mums!  :d
Cheesecaken fick jag göra redan igår, och eftersom jag skulle försöka använda gelatin för första gången nånsin, så kan vi säga att det blev intressant. (Det låg bitar av gelatin i cheesecaken) Jag är ledsen för den tjejer.
Att jag, när jag skulle grilla flintasteken, glömde att sätta på värmen på hela grillen gjorde även saker intressanta!!
Men köttet blev tillslut en succé! Perfekt grillat, mört och saftigt!  :d
Potatisklyftorna förvandlades till något konstigt sätt till kroketter, men det var det ingen ingen som brydde sig om! ;-)
Salladen var underbart god med jordgubbar i, så det är verkligen en keeper.
Vi åt och hade trevlig, för att sen gå över på min dubbla efterrätt, cheesecake och kladdkaka med grädde, och kaffe, för mig och Sarah.
Medan vi satt och åt detta, så spelade vi även ett spel som kallas Sequence. Underbart roligt spel för 2-6 spelare. Och eftersom man är indelade i par, så spelade Milla och Charlie, mot mig och Sarah. Kan med sorg i hjärtat säga att Milla och Charlie vann 4 ggr mot mina och Sarahs 3.  :'-(
Jaja, det är sånt som händer!
Jag har dessutom insett att jag aldrig någonsin ska ge Sarah socker eller koffein efter kl 21.00 på kvällen.
Att säga att hon var hyper är en grov underdrift.
Framemot 23:30 så var vi alla ganska slut, så vi gick och satte oss i soffan och pratade medan vi lyssnade på musik, och vid 23:55 gick tjejerna hem.
Jag gick och la mig, men blev väkt tidigt imorse av mamma som sa att Alma, min lillasyster, har feber och måste stanna hemma, så jag måste ta hand om henne idag.
Sedan fick jag ett sms, där min kompis Gabbi frågade mig om jag ville komma på hennes storebrorsas studenskiva ikväll. Och det är ju självklart!
Så jag säger det alla kinnor har sagt eller kommer att säga i sitt liv;
Jag har ingenting att ha på mig!
Men jag har nu fått reda på att man får ha på sig vitt på studenskivor, inte bara studenten! Jag tackar därför min lyckliga stjärna för det!
Dessutom så kommer min pappas syster, hennes man och yngsta dotter, som jag måste påpeka är mycket äldre än mig, hit idag för att sova här under helgen. Vårt hus kommer att bli fullt!!!
Så nu ska jag bara plugga kemi, kompleteringsprov på måndag, biologi, sitta på testcykeln 1 timma, städa återigen (jag gjorde det senast igår) och läsa ut en bok åt min kära moder!
De går som i ett nafs! Eller hur??

Amanda

Kommentarer
Postat av: Milla

Det var verkligen jättetrevligt igår. Måste göras om! Supergod mat trots gelatinbitar i cheesecaken. :P



Lycka till med allt ska göras!

Kram Milla

2009-06-05 @ 11:31:18
Postat av: Charlie

Helt klart superkväll! ;) Fast jag är fortfarande trött efter den, haha. xD



Kram // Ch

2009-06-06 @ 11:25:24
URL: http://charlie91mobb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0