Europa Parlamentsval...

Imorgon smäller det! Det är äntligen EP-val! Som jag har väntat. (Även om det mest är för att jag är trött på att kampanja nu).
Det kommer att vara valvakor lite varstans, men mest gäller det ju att stå vid alla vallokaler och promota sitt parti imorgon.
Känns verkligen som om vi närmar oss slutet. Nu kan man äntligen se ljuset i slutet av tunneln!
Det ska bli så skönt när allt är över, men egentligen så går vi direkt från EP-val till att börja förbereda oss för nästa hösts valkampanjer och aktiviteter. Det är verkligen mycket som ska göras då det är riksdagsval redan nästa höst.
Planeringen börjar nu och slutar inte förrän efter nästa val. Att vi dessutom skall agera värdland för EU under denna hektiska tidsperiod är både roligt och en smula stressande. Arbetslasset blir då helt plötsligt dubbelt så stort, men det får vi väl bara leva med antar jag. (Dessutom är det ju roliga att få vara värdland för EU).
Jag hoppas dessutom verkligen att alla soffpotatisar därute går och röstar imorgon. Varje röst räknas. Och även om vi lever i ett demokratiskt samhälle där man har rätt att rösta, så tycker jag att man har en skyldighet att göra det.
För man kan inte låta bli att rösta, och sedan gå och klaga på att det aldrig sker någon förändring. Man måste föra fram sin egen åsikt, och det gör man på bästa sett genom att rösta.
Så gå och rösta imorgon allihopa.
Själv ska jag bemanna vallokal hela dagen, så jag känner att jag har gjort mitt, då jag inte får rösta än.
Vill egentligen bara avsluta med att säga att;

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0