Boknörd extraordinär

Mamma har länge och väl tjatat på mig om att jag ska blogga om böckerna jag läser.
Det är i.o.f.s. en fin tanke, men vem orkar blogga om det man läser?
Om man dessutom läser så mycket som jag, vad kan jag läsa per år, kanske 500-600 böcker, så inser man ganska snart att man skulle ha en heltidssysselsättning bara genom att skriva om böckerna.

Men nu har jag bestämt mig, och jag ska i alla fall skriva om några av alla de böcker jag läser, för jag tror att det kan vara roligt att skriva recensioner på böckerna.
Jag införskaffade två nya böcker så sent som idag! Och det är klart att man måste göra det när Akademibokhandeln har 70% rabatt på utvalda böcker!
Böckerna jag köpte var "Huggtänder?" av Katie Maxwell, en av böckerna som ingår i smooch serier. Alltså ungdomsböcker, och riktade till allt från 12- till upp emot 20-åringar. Men flickor måste jag då få tillägga om ni inte redan insett det genom att läsa vad serien heter. Den andra boken jag köpte var "Star People" av Paul Burston, som även skrivit "Shameless", "Lovers & Losers" och snart utkommande "The Gay Divorcee" tre böcker jag ännu inte läst men som jag ska införskaffa om "Star People" visar sig vara något att ha.
Katie Maxwell har skrivit två serier där "Huggtänder?" är den andra boken i den ena serien.

Böckerna i serien som handlar om Emily heter;
1. "The Year My Life Went Down The Loo"
2. " They Wear What Under Their Kilts?"
3. "What's French For ''EW''?"
4. "Taming Of The Dru"
5. "Life, Love And The Pursuit Of Hotties"

I den andra serien ingår böckerna;
1. "De fördömdas cirkus"
2. "Huggtänder?"

Jag ska snarast se till att införskaffa hela Katie Maxwells serie om Emily snarast, för jag har läst om böckerna på nätet och de verkar jättebra.

Katie Maxwell är som sagt för tonårsflickor, men Paul Burston verkar rikta sig till unga vuxna och äldre. Men om du är emot samkönade relationer är hans böcker inget för dig.
De verkar dock vara väldigt bra och jag rekommenderar att man i alla fall läser om boken på nätet före man säger att boken inte är något för en.

Hoppas att ni har en fortsatt trevlig påsk.

Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0